1. ÚVODNÉ USTANOVENIA A ZÁKLADNÉ POJMY
1.1 Identifikačné údaje prevádzkovateľa internetového obchodu
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Predávajúcim je firma Ratda Ruamyod, so sídlom Nedanovce 4, 958 43 Nedanovce, Slovenská republika, IČO: 47678658, DIČ: 1086400887, zapísaná na Okresnom úrade Prievidza, číslo živnostenského registra 340-35627. Bankové spojenie firmy je vedené vo Všeobecnej úverovej banke, a.s., číslo účtu (IBAN): SK 44 0200 0000 0050 9305 2055, SWIFT kód: SUBASKBX.
Predávajúci prevádzkuje internetový obchod na doméne www.lalita.sk, prostredníctvom ktorého ponúka a predáva thajské balzamy, masážne oleje, liečivé krémy a ďalšie produkty tradičnej thajskej medicíny. Kontaktovať nás môžete na e-mailovej adrese info@lalita.sk.
1.2 Vymedzenie základných pojmov používaných v obchodných podmienkach
Pre účely týchto všeobecných obchodných podmienok sa rozumie:
Kupujúcim každá fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá prejavila záujem o kúpu tovaru predávajúceho tým, že vyplnila objednávkový formulár a odoslala objednávku. Kupujúci môže byť spotrebiteľ alebo podnikateľ.
Spotrebiteľom je v zmysle § 2 písm. a) zákona č. 108/2024 Z. z. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti, zamestnania alebo povolania. Spotrebiteľ má osobitné práva vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa, najmä právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Tovarom sa rozumejú všetky produkty ponúkané predávajúcim v internetovom obchode, najmä thajské balzamy rôznych značiek (Wang Prom, Namman Muay, Counterpain, Osotthip), masážne oleje, liečivé krémy, inhalátory a ďalšie produkty tradičnej thajskej medicíny. Všetok tovar pochádza priamo z Thajska a je certifikovaný príslušnými thajskými úradmi.
Objednávkou sa rozumie jednostranný právny úkon kupujúceho smerujúci k uzatvoreniu kúpnej zmluvy s predávajúcim, ktorého predmetom je kúpa konkrétneho tovaru za dohodnutú cenu. Objednávka musí obsahovať všetky náležitosti potrebné na jej vybavenie.
Kúpnou zmluvou sa rozumie zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej predmetom je záväzok predávajúceho dodať kupujúcemu objednaný tovar a záväzok kupujúceho tento tovar prevziať a zaplatiť zaň dohodnutú kúpnu cenu.
Zmluvou uzavretou na diaľku je v zmysle § 2 písm. g) zákona č. 108/2024 Z. z. zmluva uzavretá medzi predávajúcim a spotrebiteľom v rámci organizovaného systému predaja tovaru alebo poskytovania služieb na diaľku bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa, a to výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie až do momentu uzavretia zmluvy.
1.3 Platnosť a účinnosť obchodných podmienok
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú v súlade s ustanovením § 273 Obchodného zákonníka a § 15 a nasl. zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy uzatváranej medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho.
VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od VOP, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred ustanoveniami VOP. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred znením týchto VOP.
Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto VOP prečítal, porozumel im a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Kupujúci bol pred vykonaním objednávky upozornený na to, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu za objednaný tovar.
2. INFORMAČNÉ POVINNOSTI PREDÁVAJÚCEHO
2.1 Povinné informácie pred uzavretím zmluvy
V súlade s § 15 zákona č. 108/2024 Z. z. predávajúci poskytuje spotrebiteľovi pred uzavretím zmluvy na diaľku nasledujúce informácie jasným a zrozumiteľným spôsobom:
a) Hlavné vlastnosti tovaru v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru – uvedené pri každom produkte v internetovom obchode
b) Obchodné meno a sídlo predávajúceho: Ratda Ruamyod, Nedanovce 4, 958 43 Nedanovce
c) Telefónne číslo a ďalšie kontaktné údaje: e-mail: info@lalita.sk, adresa pre doručovanie: Nedanovce 4, 958 43 Krásno pri Topoľčanoch
d) Adresa, na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť reklamáciu: Nedanovce 4, 958 43 Krásno pri Topoľčanoch
e) Celková cena tovaru vrátane dane: uvedená pri každom produkte v EUR
f) Náklady na dopravu a iné náklady: uvedené v objednávkovom procese pred finálnym potvrdením objednávky
g) Informácia o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy: spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní
h) Podmienky, lehota a postupy na uplatnenie práva na odstúpenie: uvedené v sekcii 6 týchto VOP
i) Formulár na odstúpenie od zmluvy: dostupný ako príloha týchto VOP a na stiahnutie na webstránke
j) Informácia o povinnosti uhradiť náklady na vrátenie tovaru: spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie tovaru
k) Informácia o zodpovednosti za zníženie hodnoty tovaru: uvedená v sekcii 6.5 týchto VOP
l) Platobné podmienky a podmienky dodania: uvedené v sekciách 3 a 4 týchto VOP
m) Lehota, počas ktorej je predávajúci viazaný svojou ponukou: ceny sú platné v čase vytvorenia objednávky
n) Informácia o postupoch vybavovania reklamácií: uvedená v sekcii 5 týchto VOP
o) Informácia o možnosti a podmienkach riešenia sporu prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov: uvedená v sekcii 7.2 týchto VOP
p) Minimálna doba trvania záväzkov spotrebiteľa: jednorazový nákup bez ďalších záväzkov
q) Funkčnosť vrátane technických ochranných opatrení: neaplikuje sa
r) Kompatibilita digitálneho obsahu s hardvérom a softvérom: neaplikuje sa
3. SPÔSOB UZATVÁRANIA KÚPNEJ ZMLUVY
3.1 Možnosti objednávania tovaru
Kupujúci môže objednať tovar u predávajúceho prostredníctvom internetového obchodu na stránke www.lalita.sk. Možné je objednávať 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Táto forma objednávania je najrýchlejšia a najpohodlnejšia. Kupujúci si vyberie tovar do košíka, vyplní potrebné údaje a objednávku odošle. Systém automaticky potvrdí prijatie objednávky a pridelí jej jedinečné číslo.
3.2 Proces vytvorenia objednávky cez internetový obchod
Objednávanie tovaru cez náš internetový obchod je jednoduché a intuitívne. Celý proces pozostáva z niekoľkých krokov:
Prvým krokom je výber tovaru. Kupujúci si prezerá ponuku produktov, ktoré sú prehľadne rozdelené do kategórií. Pri každom produkte nájde podrobný popis, zloženie, návod na použitie, fotografiu a cenu. Kliknutím na tlačidlo „Pridať do košíka“ vloží vybraný tovar do nákupného košíka. Množstvo tovaru môže kedykoľvek upraviť alebo tovar z košíka vymazať.
Druhým krokom je kontrola obsahu košíka. Kupujúci si skontroluje vybraný tovar, jeho množstvo a celkovú cenu. V tomto kroku môže zadať zľavový kód, ak ho má k dispozícii. Systém automaticky prepočíta celkovú sumu vrátane prípadnej zľavy. Ak je všetko v poriadku, pokračuje na ďalší krok.
Tretím krokom je vyplnenie kontaktných a dodacích údajov. Kupujúci uvedie svoje meno a priezvisko (pri firme názov spoločnosti), dodaciu adresu, telefónne číslo a e-mailovú adresu. Ak sa fakturačná adresa líši od dodacej, vyplní aj fakturačné údaje. Pri firemných zákazníkoch je potrebné uviesť IČO, DIČ a IČ DPH.
Štvrtým krokom je výber spôsobu dopravy a platby. Kupujúci si vyberie z ponúkaných možností doručenia (Slovenská pošta) a spôsobu platby (faktúra). Systém zobrazí finálnu cenu vrátane dopravy.
Posledným krokom je kontrola a potvrdenie objednávky. Kupujúci skontroluje všetky zadané údaje, oboznámi sa s VOP a ochranou osobných údajov, potvrdí súhlas a objednávku odošle kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“.
3.3 Potvrdenie prijatia objednávky
Bezprostredne po odoslaní objednávky systém automaticky vygeneruje e-mail s potvrdením o prijatí objednávky v súlade s § 16 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. Tento e-mail obsahuje:
- Jedinečné číslo objednávky pre jednoduchú identifikáciu
- Dátum a čas vytvorenia objednávky
- Zoznam objednaného tovaru s cenami
- Celkovú sumu objednávky vrátane dopravy
- Zvolený spôsob dopravy a platby
- Dodaciu a fakturačnú adresu
- Kontaktné údaje kupujúceho
- Odkaz na tieto VOP
- Informáciu o práve na odstúpenie od zmluvy
Je dôležité poznamenať, že toto automatické potvrdenie o prijatí objednávky ešte neznamená uzatvorenie kúpnej zmluvy. Ide len o informáciu, že objednávka bola úspešne doručená do systému predávajúceho a bude ďalej spracovávaná.
3.4 Vznik kúpnej zmluvy
Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká až potvrdením objednávky zo strany predávajúceho v súlade s § 16 ods. 2 zákona č. 108/2024 Z. z. Moment vzniku zmluvy závisí od zvoleného spôsobu platby:
Pri platbe kartou online vzniká kúpna zmluva okamihom úspešného spracovania platby. Platobná brána overí platbu a po jej schválení je objednávka automaticky potvrdená. Kupujúci obdrží e-mail s potvrdením platby a informáciou o expedícii tovaru.
Pri platbe bankovým prevodom vzniká kúpna zmluva zaslaním e-mailu s potvrdením dostupnosti tovaru a jeho expedície. Tento e-mail obsahuje informáciu, že tovar je skladom, bol zabalený a odovzdaný prepravcovi. Pri platbe prevodom obsahuje aj údaje pre úhradu.
Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:
- Tovar sa už nevyrába alebo nedodáva
- Výrazne sa zmenila cena dodávateľa tovaru
- Tovar nie je dostupný v požadovanom množstve
- V systéme bola zobrazená chybná cena tovaru
O odmietnutí objednávky bude kupujúci informovaný telefonicky alebo e-mailom najneskôr do 3 pracovných dní. Ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, budú mu finančné prostriedky vrátené najneskôr do 14 dní na účet, z ktorého bola platba realizovaná.
4. CENY TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1 Ceny tovaru a ich platnosť
Všetky ceny tovaru uvedené v internetovom obchode www.lalita.sk sú konečné a zahŕňajú DPH v zákonnej výške. Ceny sú uvedené v mene euro (EUR). Pri každom tovare je uvedená aktuálna predajná cena platná v čase zobrazenia.
Ceny tovaru nezahŕňajú náklady na dopravu, balné a dobierku. Tieto náklady sú vypočítané a zobrazené v priebehu objednávkového procesu a závisia od zvoleného spôsobu dopravy, hmotnosti zásielky a adresy doručenia. Celková cena objednávky vrátane všetkých poplatkov je zobrazená pred finálnym potvrdením objednávky v súlade s § 15 ods. 1 písm. e) zákona č. 108/2024 Z. z.
Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť ceny tovaru v internetovom obchode. Zmena cien sa však nevzťahuje na už vytvorené objednávky. Pre kupujúceho je vždy záväzná cena uvedená v čase vytvorenia objednávky. Táto cena sa nemení ani v prípade, že medzičasom došlo k úprave cien v internetovom obchode.
Akciové ceny platia len v obmedzenom časovom období alebo do vypredania zásob. Pri každej akciovej ponuke je uvedený termín jej platnosti alebo informácia o limitovanom množstve. Po skončení akcie sa cena automaticky vráti na pôvodnú úroveň.
4.2 Platobné metódy a podmienky
Predávajúci ponúka kupujúcim široký výber platobných metód, aby vyhovel potrebám a preferenciám každého zákazníka:
Online platba kartou je najrýchlejší a najbezpečnejší spôsob platby. Akceptujeme platobné karty Visa, Mastercard a Maestro. Platba prebieha cez zabezpečenú platobnú bránu GoPay, ktorá používa najmodernejšie bezpečnostné technológie vrátane 3D Secure autentifikácie. Údaje o platobnej karte sa nezaznamenávajú na serveroch predávajúceho. Po úspešnej platbe je objednávka okamžite spracovaná a expedovaná. Tento spôsob platby nie je spoplatnený žiadnymi dodatočnými poplatkami.
Bankový prevod je vhodný pre firemných zákazníkov a pri väčších objednávkach. Po vytvorení objednávky obdrží kupujúci e-mailom zálohovú faktúru s údajmi pre platbu. Faktúra je splatná do 14 pracovných dní. Tovar expedujeme ihneď po pripísaní platby na náš účet, zvyčajne do 1-2 pracovných dní od realizácie platby. Pri platbe je dôležité uviesť správny variabilný symbol (číslo objednávky), aby bola platba správne identifikovaná.
4.3 Daňové doklady a faktúry
Ku každej objednávke vystavuje predávajúci daňový doklad – faktúru, ktorá spĺňa všetky náležitosti účtovného a daňového dokladu podľa platných právnych predpisov Slovenskej republiky. Faktúra obsahuje:
- Údaje o predávajúcom (názov, sídlo, IČO, DIČ)
- Údaje o kupujúcom (meno/názov, adresa, IČO, DIČ, IČ DPH pri firmách)
- Číslo faktúry a dátum vystavenia
- Dátum dodania tovaru/služby
- Špecifikáciu tovaru (názov, množstvo, jednotková cena)
- Celkovú cenu vrátane DPH
- Spôsob platby
Faktúra je primárne zasielaná elektronicky vo formáte PDF na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v objednávke. Elektronická faktúra má rovnakú platnosť ako faktúra v papierovej forme. Kupujúci súhlasom s VOP súhlasí so zasielaním faktúr v elektronickej forme.
Na požiadanie môže byť faktúra zaslaná poštou na adresu kupujúceho. Pre firemných zákazníkov vystavujeme faktúry s uvedením všetkých požadovaných údajov vrátane IČO, DIČ a IČ DPH.
5. DODACIE PODMIENKY A SPÔSOBY DORUČENIA
5.1 Spôsoby doručenia tovaru
Predávajúci ponúka kupujúcim viacero možností doručenia tovaru, aby si každý mohol vybrať najvhodnejší spôsob:
Kuriér na adresu (Slovenská pošta) doručuje priamo na vašu adresu. Cena dopravy závisí od hmotnosti:
- do 5 kg: 7€
- 5-10 kg: 8,60€
- 10-15 kg: 10,10€
- 15-20 kg: 11,80€
- 20-25 kg: 13,20€
- 25-30 kg: 15,30€
- 30-40 kg: 24,30€
- 40-50 kg: 31,30€
Dodacia lehota je 1-2 pracovné dni. Kuriér doručuje v pracovných dňoch a pri doručení vás kontaktuje telefonicky.
Balík na adresu (Slovenská pošta) doručuje za jednotnú cenu 5,40€ (do 10 kg). Dodacia lehota je 2-3 pracovné dni. Pri nezastihnutí adresáta zanechá pošta oznam o uložení zásielky na pošte, kde je uložená 18 dní. Výhodou je doručovanie aj do menších obcí a možnosť vyzdvihnutia na ktorejkoľvek pošte.
5.2 Lehoty expedície a dodania
Rýchlosť expedície závisí od dostupnosti tovaru:
Tovar označený ako „skladom“ expedujeme v deň prijatia objednávky, ak bola objednávka vytvorená do 14:00 v pracovný deň. Objednávky prijaté po 14:00 alebo počas víkendu a sviatkov expedujeme v najbližší pracovný deň. Expedícia znamená zabalenie tovaru, vystavenie dokumentov a odovzdanie prepravcovi.
Tovar na objednávku má individuálnu dodaciu lehotu uvedenú pri konkrétnom produkte, zvyčajne 5-10 pracovných dní. Ide o produkty, ktoré nie sú bežne skladom a objednávame ich špeciálne pre zákazníka od našich dodávateľov v Thajsku. O presnom termíne dodania informujeme kupujúceho e-mailom.
Expedícia prebieha v pracovných dňoch pondelok až piatok. Počas víkendov, štátnych sviatkov a dní pracovného pokoja neexpedujeme. V predvianočnom období (december) a počas výpredajov môžu byť lehoty expedície predĺžené o 1-2 dni z dôvodu vysokého počtu objednávok.
5.3 Prevzatie tovaru kupujúcim
Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný:
Skontrolovať neporušenosť obalu zásielky v prítomnosti dopravcu. Ak je obal viditeľne poškodený, je potrebné ihneď spísať protokol o poškodení s dopravcom. Bez tohto protokolu nie je možné uznať reklamáciu na mechanické poškodenie tovaru spôsobené prepravou. Protokol musí obsahovať popis poškodenia, podpis dopravcu a príjemcu.
Skontrolovať úplnosť zásielky ihneď po otvorení. Zásielka by mala obsahovať objednaný tovar a faktúru. Ak niečo chýba alebo nesúhlasí s objednávkou, je potrebné to nahlásiť predávajúcemu do 24 hodín od prevzatia e-mailom na info@lalita.sk.
Potvrdiť prevzatie podpisom na doručovacom doklade dopravcu. Podpisom kupujúci potvrdzuje, že zásielka bola doručená a obal nebol poškodený.
5.4 Neprevzatie tovaru
Ak kupujúci bezdôvodne neprevezme objednaný tovar (odmietne zásielku, nevyzdvihne si ju v lehote uloženia, nie je zastihnuteľný na uvedenej adrese), považuje sa to za podstatné porušenie kúpnej zmluvy. V takom prípade:
Predávajúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať od kupujúceho náhradu vzniknutých nákladov, najmä nákladov na dopravu tam aj späť a manipulačný poplatok. Tieto náklady predstavujú skutočnú škodu, ktorá predávajúcemu vznikla.
Pri opakovanom neprevzatí tovaru si predávajúci vyhradzuje právo odmietnuť ďalšie objednávky od takéhoto kupujúceho alebo požadovať platbu vopred.
Ak kupujúci vie, že nebude môcť tovar prevziať (dovolenka, choroba), mal by o tom informovať predávajúceho a dohodnúť náhradný termín doručenia alebo dočasne pozdržať expedíciu.
6. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A ZÁRUČNÉ PODMIENKY
6.1 Práva zo zodpovednosti za vady
V súlade s § 21 až § 27 zákona č. 108/2024 Z. z. má spotrebiteľ právo na tovar bez vád. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí spotrebiteľom a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
Tovar má vadu, ak:
- Nemá vlastnosti, ktoré si spotrebiteľ a predávajúci dohodli, alebo ak chýbajú dohodnuté vlastnosti, nemá vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré spotrebiteľ očakával s ohľadom na charakter tovaru a reklamu
- Nie je vhodný na účel, na ktorý ho predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu spravidla používa
- Nie je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti
- Nespĺňa požiadavky osobitných predpisov
6.2 Záručná doba
Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom. Ak je na predávanom tovare, jeho obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady alebo použitia je záručná doba 12 mesiacov. Predávajúci nezodpovedá za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.
Na žiadosť spotrebiteľa je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomne (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.
6.3 Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady
Spotrebiteľ môže uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (reklamáciu):
- E-mailom na adresu info@lalita.sk
- Písomne na adrese: Ratda Ruamyod, Nedanovce 4, 958 43 Krásno pri Topoľčanoch
Pri uplatnení reklamácie je spotrebiteľ povinný:
- Reklamovaný tovar doručiť alebo sprístupniť predávajúcemu
- Predložiť doklad o kúpe
- Popísať vadu alebo spôsob, ako sa vada prejavuje
6.4 Lehoty na uplatnenie práv
V súlade s § 24 zákona č. 108/2024 Z. z. môže spotrebiteľ uplatniť práva zo zodpovednosti za vady v týchto lehotách:
Pri vadách zistiteľných pri prevzatí tovaru – ihneď pri prevzatí
Pri skrytých vadách – do 24 mesiacov od prevzatia tovaru
Pri vadách na použitom tovare – do 12 mesiacov od prevzatia
Práva zo zodpovednosti za vady zaniknú, ak sa neuplatnili v uvedených lehotách.
6.5 Práva spotrebiteľa pri vadách tovaru
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo podľa § 21 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. na:
- Bezplatné, včasné a riadne odstránenie vady
- Výmenu tovaru
- Výmenu súčasti tovaru
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má spotrebiteľ právo na:
- Výmenu tovaru
- Odstúpenie od zmluvy
Tie isté práva má spotrebiteľ, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
6.6 Lehota na vybavenie reklamácie
V súlade s § 25 zákona č. 108/2024 Z. z. je predávajúci povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
6.7 Potvrdenie o prijatí a vybavení reklamácie
Predávajúci je povinný spotrebiteľovi vydať potvrdenie o uplatnení reklamácie ihneď. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom e-mailu, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
O vybavení reklamácie vydá predávajúci písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
7. PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
7.1 Zákonné právo spotrebiteľa na odstúpenie
V súlade s § 17 zákona č. 108/2024 Z. z. má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Toto právo slúži na ochranu spotrebiteľa pri nákupoch na diaľku, keď nemá možnosť tovar pred kúpou fyzicky vidieť a vyskúšať.
7.2 Lehota na odstúpenie
Lehota na odstúpenie od zmluvy je 14 dní a začína plynúť:
- Pri zmluve, predmetom ktorej je predaj tovaru, odo dňa, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar
- Pri zmluve, predmetom ktorej je tovar pozostávajúci z viacerých kusov alebo častí, odo dňa, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme posledný kus alebo poslednú časť
- Pri zmluve, predmetom ktorej je pravidelné dodávanie tovaru počas vymedzeného obdobia, odo dňa, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme prvý dodaný tovar
Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
7.3 Spôsob odstúpenia od zmluvy
Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý tvorí prílohu týchto VOP.
Oznámenie o odstúpení zasielajte na:
- E-mail: info@lalita.sk
- Adresa: Ratda Ruamyod, Nedanovce 4, 958 43 Krásno pri Topoľčanoch
7.4 Povinnosti spotrebiteľa pri odstúpení
V súlade s § 20 zákona č. 108/2024 Z. z. je spotrebiteľ povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
Spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie tovaru. Pri zmluvách uzavretých na diaľku náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ aj v prípade, ak tovar vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
7.5 Zodpovednosť za zníženie hodnoty tovaru
Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
7.6 Vrátenie platieb
V súlade s § 19 zákona č. 108/2024 Z. z. je predávajúci povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dodanie tovaru.
Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.
7.7 Výnimky z práva na odstúpenie
V súlade s § 17 ods. 5 zákona č. 108/2024 Z. z. spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
a) Poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy
b) Predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa
c) Predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom
d) Predaj zapečateného tovaru, ktorý nie je vhodný na vrátenie z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený
e) Predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní otvorený
8. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
8.1 Možnosti riešenia sporov
V súlade s § 27 zákona č. 108/2024 Z. z. má spotrebiteľ právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov.
8.2 Subjekty alternatívneho riešenia sporov
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je:
- Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie sporov, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava
- alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky
Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti.
8.3 Online riešenie sporov
Spotrebiteľ môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov online, ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/
9. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
9.1 Komunikácia medzi zmluvnými stranami
Komunikácia medzi predávajúcim a kupujúcim prebieha primárne elektronicky prostredníctvom e-mailovej komunikácie, pokiaľ tieto VOP alebo právne predpisy nevyžadujú inú formu.
Za doručenú sa považuje e-mailová správa:
- Odoslaná na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim v objednávke
- Odoslaná na e-mailovú adresu uvedenú predávajúcim v týchto VOP
- V momente odoslania, bez ohľadu na to, či si ju adresát prečítal
Kupujúci je povinný udržiavať svoju e-mailovú adresu funkčnú a pravidelne kontrolovať doručené správy vrátane priečinka SPAM. Predávajúci nezodpovedá za nedoručenie e-mailov z dôvodu nefunkčnej adresy alebo preplnenej schránky.
V urgentných prípadoch môže predávajúci kontaktovať kupujúceho telefonicky na čísle uvedenom v objednávke. SMS správy sa používajú na informovanie o stave zásielky.
9.2 Orgán dozoru
Orgánom dozoru nad dodržiavaním povinností predávajúceho je: Slovenská obchodná inšpekcia Ústredný inšpektorát Prievozská 32, P.O. Box 5 820 07 Bratislava 27 Tel: 02/58 27 21 00 Web: www.soi.sk
9.3 Rozhodné právo
Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä:
- Občianskym zákonníkom
- Zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa
- Zákonom o ochrane osobných údajov
- Zákonom o elektronickom obchode
Pri spotrebiteľských zmluvách sa vždy použijú tie ustanovenia právnych predpisov, ktoré poskytujú spotrebiteľovi vyššiu mieru ochrany, bez ohľadu na prípadnú voľbu iného práva.
9.4 Zmeny obchodných podmienok
Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne meniť tieto VOP. Zmeny sú účinné dňom ich zverejnenia na webstránke www.lalita.sk. O podstatných zmenách budú registrovaní zákazníci informovaní e-mailom.
Pre uzatvorené kúpne zmluvy platia VOP účinné v čase vytvorenia objednávky. Zmeny VOP sa na už uzatvorené zmluvy nevzťahujú, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
Aktuálne znenie VOP je vždy dostupné na webstránke v sekcii Obchodné podmienky a je možné ho stiahnuť vo formáte PDF pre účely archivácie.
9.5 Salvatorická klauzula
Ak sa niektoré ustanovenie týchto VOP stane neplatným, neúčinným alebo nevykonateľným, nemá to vplyv na platnosť ostatných ustanovení. Zmluvné strany sa zaväzujú nahradiť takéto ustanovenie novým, ktoré sa bude čo najviac približovať účelu pôvodného ustanovenia.
V prípade rozporu medzi ustanoveniami VOP a individuálne dohodnutými podmienkami majú prednosť individuálne dohodnuté podmienky.
9.6 Prílohy obchodných podmienok
Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP sú nasledovné prílohy:
9.7 Kontaktné informácie
Predávajúci: Ratda Ruamyod, Nedanovce 4, 958 43 Krásno pri Topoľčanoch, Slovenská republika
Kontakt: E-shop: www.lalita.sk E-mail: info@lalita.sk IČO: 47678658 DIČ: 1086400887
Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 28.7.2025